امروز : جمعه, 08 مرداد 1400

IMAGE

دیدار سرپرست بهزیستی هرمزگان با کودکان شیرخوارگاه و مرکز کودکان کار

  سرپرست بهزیستی استان هرمزگان به مناسبت سالروز عید غدیر خم،  با کودکان کار و شیرخوارگاه «الزهرا بهزیستی بندرعباس»  دیدار کرد. به گزارش روابط عمومی اداره کل...

IMAGE

پیام تبریک سرپرست اداره کل بهزیستی استان هرمزگان به مناسبت عید سعید غدیر خم

  دکتر ابراهیم حسن نژاد با صدور پیامی فرا رسیدن عید سعید غدیرخم را تبریک گفت. به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان هرمزگان ; متن پیام به شرح زیر است:  بسم الله...

IMAGE

تجلیل از فعالیت های اداره کل بهزیستی هرمزگان در حوزه ازدواج

  سرپرست اداره کل بهزیستی استان هرمزگان از سوی معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در راستای تحقق بخشیدن به اهداف در نظر گرفته شده در حوزه ازدواج مورد...

IMAGE

ارتقاء سطح توانمندی حرفه ای وشغلی مددجویان کمپ ماده۱۶ با آموزش های فنی وحرفه ای

درراستای ارتقاي توانمندي و افزايش سطح دانش فني و مهارتي مددجویان کمپ ماده ۱۶و استفاده وبهرمندی از تمامی ظرفيت ها جهت ارائه خدمات آموزشي فنی وحرفه ای رایگان و اعطای...

IMAGE

مشارکت بهزیستی هرمزگان در اجرای مانور سلامت در بقاع متبرکه

  اداره کل بهزیستی استان هرمزگان با ارائه خدمات تخصصی رایگان شامل شنوائی سنجی ، بینایی سنجی و مشاوره در مانور سلامت استان در بقاع متبرکه حضوری فعال دارد. به گزارش...

IMAGE

توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار اولویت مرکز نگهداری،درمان وکاهش آسیب معتادان موضوع ماده 16

    سرپرست بهزیستی هرمزگان در نشست مشترک با کارشناسان جهادکشاورزی هرمزگان گفت : حرفه آموزی وایجاد اشتغال پایدار جامعه هدف ، اولویت بهزیستی درمرکز نگهداری،درمان...

IMAGE

سفر یک روزه سرپرست بهزیستی هرمزگان به شهرستان سیریک

    سرپرست بهزیستی هرمزگان در سفر یک روزه به شهرستان سیریک ، ضمن دیدارهای جداگانه با فرماندار ، خیرین و کارکنان ، از مرکز مثبت زندگی و روستای سرارو جهت راه اندازی...

IMAGE

دیدار سرپرست بهزیستی استان هرمزگان با شهردار بندرعباس

  سرپرست بهزیستی استان باحضور در دفتر شهردار بندرعباس با وی دیدار و گفتگو کرد. در این نشست صمیمانه مسائل اجتماعی از منظر شهری مورد بحث و تبادل نظر طرفین قرار گرفت. به...

IMAGE

پیام تبریک سرپرست بهزیستی هرمزگان به مناسبت عید قربان

  سرپرست اداره کل بهزیستی هرمزگان در پیامی، عید سعید قربان را تبریک گفت. به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ دکتر ابراهیم حسن نژاد در این پیام آورده است: عید قربان...

IMAGE

راه های اهدای نذورات و قربانی به نیازمندان تحت پوشش سازمان بهزیستی در هرمزگان

    شما هموطنان گرامی می توانید از طریق راه های زیر نذورات و قربانی خود را به افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی اهدا نمایید. از طریق  اداره کل بهزیستی استان هرمزگان: 1-...

IMAGE

نشست سرپرست بهزیستی هرمزگان با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم

    در ششمین روز از هفته بهزیستی سرپرست بهزیستی هرمزگان با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم دیدار کرد. به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ در این دیدار دکتر حسن...

IMAGE

بازدید سرپرست بهزیستی هرمزگان از مرکز نگهداری معلولین ذهنی حبیب بن مظاهر

  در ششمین روز از هفته بهزیستی، با حضور سرپرست  بهزیستی هرمزگان تعدادی لوازم توانبخشی به مرکز نگهداری از معلولین ذهنی حبیب بن مظاهر اهدا شد.  به گزارش روابط عمومی...

IMAGE

بازدید از مراکز کاهش آسیب در بندرعباس

  به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛  همزمان با ششمین روز هفته بهزیستی دکتر ابراهیم حسن نژاد سرپرست بهزیستی هرمزگان به اتفاق هیئت همراه از مرکز کاهش آسیب (گذری /...

IMAGE

دیدار با نماینده ولی فقیه دراستان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس به مناسبت هفته بهزیستی

  امام جمعه بندرعباس گفت : باید به بحث آسیب های اجتماعی نگاهی علمی و چندوجهی داشت. به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ همزمان با پنجمین روز از هفته بهزیستی دکتر...

IMAGE
IMAGE
IMAGE

اداره پذیرش و هماهنگی گروه های هدف

 

 اداره پذیرش و هماهنگی گروه های هدف

اداره پذیرش و هماهنگی  گروههای هدف سازمان بهزیستی هرمزگان


افزایش مددجویان تحت پوشش، تنوع و گستردگی فعالیتهای سازمان بهزیستی و به روز نبودن نحوه ارائه خدمات و انطباق نداشتن با روش های علمی و نوین عامل اصلی بروز مشکل در نحوه خدمت رسانی سازمان درسالهای گذشته است تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به مراجعین سرلوحه فعالیت ها و برنامه های بهزیستی است .در حال حاضر مراجع محوری و تخصص محوری در نحوه ارائه خدمات ازاولویت فعالیت های سازمان به خصوص اداره پذیرش و هماهنگی  بهزیستی مازندران است. روزآمد شدن سازمان برای پاسخگویی به نیازهای مراجعین و بهره ‌گیری از منابع مختلف جامعه، تسریع در پاسخگویی و افزایش فرآیند خدمات، اطلاع رسانی از حقوق مراجعین و شفاف سازی خدمات سازمان از اهداف دیگر اداره پذیرش و هماهنگی بهزیستی مازندران است.

 

 اهداف اداره پذیرش و هماهنگی  گروههای  هدف بهزیستی  مازندران


- تدوین رویه واحد استاندارد و هماهنگ ارائه خدمات ،تسهیل و تسریع در فرایند خدمات رسانی به گروههای هدف بهزیستی مازندران

- شفاف سازی شرح وظایف و ماموریتهای محوله سازمانی

- تغییر رویکرد ارائه خدمات از سنتی به نوین و روز آمدی فعالیتها

- استفاده از ظرفیتها و منابع جامعه ،اعم از درون و برون سازمانی به منظور توانمند سازی گروههای هدف بهزیستی مازندران

 

شرح وظایف


 دریافت درخواست مراجعین(اعم از حضوری و ارجاعی)

  • - بررسی،تحلیل و طبقه بندی نوع نیاز مراجعین بر اساس مستندات
  • - انجام هماهنگی های لازم و کسب اطلاعات از واحد های ذیربط
  • - راهنمایی ،هدایت ،یا در صورت لزوم ارجاع مراجعین به بخش های درون و برون سازمانی
  • - پیگیری مطالبات مراجعین (حسب ضرورت)
  • - تهیه گزارش مددکاری و پاسخگویی به مراجعین و مبادی ذیربط (حسب مورد )
  • - انتقال بین استانی پرونده های مددجویی با هماهنگی معاونت های ذیربط
  • - انجام اقدامات لازم جهت پذیرش گروههای هدف در مراکز و موسسات تحت نظارت
  • - مستند سازی خدمات ارائه شده به مراجعین و تهیه گزارش های مورد نیاز مراجع ذیربط
  • - کسب اطلاعات روز آمد مراکز و موسسات تحت نظارت سازمان از طریق سامانه مربوطه و یا معاونت ذیربط
  • - ثبت پذیرش و ترخیص گروههای هدف در بانک اطلاعات
  • - پاسخگویی به جامعه هدف سازمان در ساعات غیر اداری بر اساس دستورالعمل مدیریت شبانه (در صورت موافقت استان)

در این فرایند ابتداء درخواست متقاضی توسط خودش و یا با کمک مسئول پذیرش تنظیم و تکمیل میگردد .مسئول واحد پذیرش ضمن دریافت درخواست متقاضی با انجام مصاحبه اولیه و اخذ اطلاعات لازم مطابق با دستورالعمل موجود و تکمیل فرم مربوطه ،مشخص می نماید آیا فرد متقاضی تحت پوشش بوده و یا شرایط لازم برای تحت پوشش قرار گرفتن را دارد یا خیر.

چنانچه فرد متقاضی تحت پوشش سازمان باشد ،مسئول پذیرش با توجه به موقعیت متقاضی از نظر حوزه های تخصصی سازمان (توانبخشی ،اجتماعی،پیشکیری ،توانمندسازی و مشارکتهای مردمی )متقاضی به واحد تخصصی کارشناسی ارجاع می نماید.و در صورتی که تشخیص داده شود که متقاضی از هر نظر فاقد شرایط لازم سازمان اعم از دریافت خدمات مستمر و غیر مستمر باشد توسط کارشناس پذیرش راهنمایی و به سایر مراجع ذیربط هدایت خواهد شد.

در این واحد ،کارشناس مربوطه ضمن مصاحبه و بررسی مشکلات و درخواست متقاضی اقدام لازم جهت رفع مشکل متقاضی را انجام داده و یا با نظر تیم تخصصی و رئیس اداره طبق دستورالعمل اقدام خواهد کرد. اما در صورت نیاز پرونده به پیگیری ،متقاضی طی یک نامه به معاونت های تخصصی یا اداره بهزیستی شهرستان محل سکونت ،ارجاع می گردد. و در نهایت کارشناس تخصصی مطابق با دستورالعمل مربوط تا حصول نتیجه در مدت دو هفته ،امور پیگیری درخواست و پاسخ به مبادی ذیربط به همراه مستند سازی را بر  عهده خواهد داشت.

دسترسی سریع

آرشیو اخبار

مقالات

آشنایی با استان هرمزگان

پژوهش

شماره كارت جلب وجذب مشاركتهاي مردمي نزد بانك مركزي بنام هداياي خاص بهزيستي استان هرمزگان  6367957087358532