امروز : دوشنبه, 29 دی 1399

IMAGE

برگزاری کارگاه آموزشی مداخلات مددکاری اجتماعی در خانواده

  کارگاه آموزشی مداخلات مددکاری اجتماعی در خانواده در بندرعباس برگزار شد. به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ کارگاه آموزشی تحت عنوان مداخلات مددکاری اجتماعی در...

IMAGE

دیدار مدیر کل بهزیستی هرمزگان با سردبیر روزنامه دریا

    به منظور تجلیل از همکاری اصحاب رسانه در آگاه سازی جامعه غلامحسین رنجبر مدیر کل با حضور در دفتر روزنامه دریا در بندرعباس با سرپرست و خبرنگاران این روزنامه دیدار...

IMAGE

انسجام اجتماعی مهمترین عامل ریشه کنی اعتیاد در جامعه

مدیرکل بهزیستی هرمزگان گفت: انسجام اجتماعی واجتماعی شدن مبارزه ، مهمترین عامل ریشه کنی اعتیاد در جامعه است. به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ جمعی از مدیران...

IMAGE

تجلیل از پژوهشگر برتر استان

  دکتر پونه نیکویی از کارکنان بهزیستی هرمزگان ؛ عنوان پژوهشگر برتر استان در حوزه علوم پایه را بدست آورد. به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان ؛ ظهر امروز در نشست شورای...

IMAGE

افتتاح کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد در محیط کار

مدیر کل بهزیستی هرمزگان از آغاز اجرای کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد در محیط کار خبر داد و افزود : این کارزار رسانه ای از 20 لغایت 25 دی ماه در استان اجرا خواهد شد. به...

IMAGE

برگزاری کارگاه آموزشی اصول مصاحبه انگیزشی در بندرعباس

  یک دوره کارگاه آموزشی تحت عنوان اصول مصاحبه انگیزشی ویژه کارشناسان و روانشناسان شاغل در طرح کاهش طلاق با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد. به گزارش روابط عمومی...

IMAGE

برگزاري جشن تكليف فرزندان كاركنان بهزيستي هرمزگان

  جشن تكليف فرزندان كاركنان بهزيستي هرمزگان در دو گروه دختران و پسران برگزار شد. به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ به منظور ترويج و توسعه فرهنگ نماز در بين...

IMAGE

اولین دوره جشنواره موسیقی مجازی معلولین مهر هرمزگان

  مدیر کل بهزیستی هرمزگان خبر داد: اولین دوره جشنواره موسیقی مجازی معلولین مهر هرمزگان با حضور داوران برجسته کشوری در بهمن ماه امسال برگزار خواهد شد. به گزارش روابط...

IMAGE

علی اشنود ثابت کرد که ناتوانی جسمی ، محدودیت نیست

  مدیر کل بهزیستی هرمزگان در دیدار با توانخواه پرتلاش روستای انگوران گفت : علی اشنود ثابت کرد که ناتوانی جسمی ، محدودیت نیست. به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛...

IMAGE

برگزاری نشست مجمع مشورتی دفتر شبه خانواده

  نشست مجمع مشورتی دفتر شبه خانواده با حضور مدیر کل دفتر امور کودکان و شبه خانواده سازمان بهزیستی کشور و مدیر کل بهزیستی هرمزگان برگزار شد. به گزارش روابط عمومی...

IMAGE

برگزاری کارگاه آموزش حقوق شهروندی در بندرعباس

  کارگاه آموزش حقوق شهروندی در بندرعباس برگزار شد. به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ کارگاه آموزشی حقوق  شهروندی ویژه مددکاران اجتماعی و مسئولین کلینیک های...

IMAGE

برگزاری جلسه بازآموزی کارشناسان و موسسات مجری برنامه CBR

  جلسه بازآموزی کارشناسان و موسسات مجری برنامه CBR در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی استان هرمزگان برگزار شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی هرمزگان ؛ در این...

IMAGE

ضرورت همکاری و انجام تکالیف همه دستگاه ها به ویژه صنایع استان در انجام مسئولیت های اجتماعی

در نشست با رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تاکید شد: ضرورت همکاری و انجام تکالیف همه دستگاه ها به ویژه صنایع استان در انجام مسئولیت های اجتماعی    مدیر کل و معاون...

IMAGE

تجلیل از همراهی مجموعه پالایشگاه نفت بندرعباس

  مدیر کل بهزیستی هرمزگان  گفت :  عمل به مسئولیت های اجتماعی از سوی صنايع غرب بندرعباس می‌تواند زمینه‌ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی و کمک به بهبود شرایط معیشتی و رفاهی...

IMAGE

برگزاری جلسه کمیته پدافند غیرعامل و مدیریت بحران بهزیستی استان هرمزگان

  جلسه کمیته پدافند غیرعامل و مدیریت بحران بهزیستی استان هرمزگان با حضور محمد رضا کاظم زاده مدیرکمیته پدافند غیرعامل و مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور برگزار شد....

IMAGE
IMAGE
IMAGE

اداره پذیرش و هماهنگی گروه های هدف

 

 اداره پذیرش و هماهنگی گروه های هدف

اداره پذیرش و هماهنگی  گروههای هدف سازمان بهزیستی هرمزگان


افزایش مددجویان تحت پوشش، تنوع و گستردگی فعالیتهای سازمان بهزیستی و به روز نبودن نحوه ارائه خدمات و انطباق نداشتن با روش های علمی و نوین عامل اصلی بروز مشکل در نحوه خدمت رسانی سازمان درسالهای گذشته است تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به مراجعین سرلوحه فعالیت ها و برنامه های بهزیستی است .در حال حاضر مراجع محوری و تخصص محوری در نحوه ارائه خدمات ازاولویت فعالیت های سازمان به خصوص اداره پذیرش و هماهنگی  بهزیستی مازندران است. روزآمد شدن سازمان برای پاسخگویی به نیازهای مراجعین و بهره ‌گیری از منابع مختلف جامعه، تسریع در پاسخگویی و افزایش فرآیند خدمات، اطلاع رسانی از حقوق مراجعین و شفاف سازی خدمات سازمان از اهداف دیگر اداره پذیرش و هماهنگی بهزیستی مازندران است.

 

 اهداف اداره پذیرش و هماهنگی  گروههای  هدف بهزیستی  مازندران


- تدوین رویه واحد استاندارد و هماهنگ ارائه خدمات ،تسهیل و تسریع در فرایند خدمات رسانی به گروههای هدف بهزیستی مازندران

- شفاف سازی شرح وظایف و ماموریتهای محوله سازمانی

- تغییر رویکرد ارائه خدمات از سنتی به نوین و روز آمدی فعالیتها

- استفاده از ظرفیتها و منابع جامعه ،اعم از درون و برون سازمانی به منظور توانمند سازی گروههای هدف بهزیستی مازندران

 

شرح وظایف


 دریافت درخواست مراجعین(اعم از حضوری و ارجاعی)

  • - بررسی،تحلیل و طبقه بندی نوع نیاز مراجعین بر اساس مستندات
  • - انجام هماهنگی های لازم و کسب اطلاعات از واحد های ذیربط
  • - راهنمایی ،هدایت ،یا در صورت لزوم ارجاع مراجعین به بخش های درون و برون سازمانی
  • - پیگیری مطالبات مراجعین (حسب ضرورت)
  • - تهیه گزارش مددکاری و پاسخگویی به مراجعین و مبادی ذیربط (حسب مورد )
  • - انتقال بین استانی پرونده های مددجویی با هماهنگی معاونت های ذیربط
  • - انجام اقدامات لازم جهت پذیرش گروههای هدف در مراکز و موسسات تحت نظارت
  • - مستند سازی خدمات ارائه شده به مراجعین و تهیه گزارش های مورد نیاز مراجع ذیربط
  • - کسب اطلاعات روز آمد مراکز و موسسات تحت نظارت سازمان از طریق سامانه مربوطه و یا معاونت ذیربط
  • - ثبت پذیرش و ترخیص گروههای هدف در بانک اطلاعات
  • - پاسخگویی به جامعه هدف سازمان در ساعات غیر اداری بر اساس دستورالعمل مدیریت شبانه (در صورت موافقت استان)

در این فرایند ابتداء درخواست متقاضی توسط خودش و یا با کمک مسئول پذیرش تنظیم و تکمیل میگردد .مسئول واحد پذیرش ضمن دریافت درخواست متقاضی با انجام مصاحبه اولیه و اخذ اطلاعات لازم مطابق با دستورالعمل موجود و تکمیل فرم مربوطه ،مشخص می نماید آیا فرد متقاضی تحت پوشش بوده و یا شرایط لازم برای تحت پوشش قرار گرفتن را دارد یا خیر.

چنانچه فرد متقاضی تحت پوشش سازمان باشد ،مسئول پذیرش با توجه به موقعیت متقاضی از نظر حوزه های تخصصی سازمان (توانبخشی ،اجتماعی،پیشکیری ،توانمندسازی و مشارکتهای مردمی )متقاضی به واحد تخصصی کارشناسی ارجاع می نماید.و در صورتی که تشخیص داده شود که متقاضی از هر نظر فاقد شرایط لازم سازمان اعم از دریافت خدمات مستمر و غیر مستمر باشد توسط کارشناس پذیرش راهنمایی و به سایر مراجع ذیربط هدایت خواهد شد.

در این واحد ،کارشناس مربوطه ضمن مصاحبه و بررسی مشکلات و درخواست متقاضی اقدام لازم جهت رفع مشکل متقاضی را انجام داده و یا با نظر تیم تخصصی و رئیس اداره طبق دستورالعمل اقدام خواهد کرد. اما در صورت نیاز پرونده به پیگیری ،متقاضی طی یک نامه به معاونت های تخصصی یا اداره بهزیستی شهرستان محل سکونت ،ارجاع می گردد. و در نهایت کارشناس تخصصی مطابق با دستورالعمل مربوط تا حصول نتیجه در مدت دو هفته ،امور پیگیری درخواست و پاسخ به مبادی ذیربط به همراه مستند سازی را بر  عهده خواهد داشت.

دسترسی سریع

آرشیو اخبار

مقالات

آشنایی با استان هرمزگان

پژوهش

پرداخت آنلاین

آگهی مزایده و مناقصه ها

شماره كارت جلب وجذب مشاركتهاي مردمي نزد بانك مركزي بنام هداياي خاص بهزيستي استان هرمزگان  6367957087358532

خدمات الکترونیک