امروز : یکشنبه, 06 مهر 1399

IMAGE

معرفی پایگاه های غربالگری بینایی برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در استان هرمزگان

    در سال جاری در برنامه پیشگیری از تنبلی چشم 15 پایگاه ثابت و سیار در سراسر استان غربالگری بینایی کودکان را اجرا می کنند. به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛...

IMAGE

مدیر کل بهزیستی استان هرمزگان ، در پیامی آغاز هفته دفاع مقدس را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان هرمزگان ، متن پیام تبریک غلامحسین رنجبر مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان به شرح ذیل است: این جنگ هشت ساله و این دفاع مقدّس،...

IMAGE

انتصابات جدید در اداره کل بهزیستی استان هرمزگان

انتصابات جدید در اداره کل بهزیستی استان هرمزگان به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان هرمزگان ، «غلامحسین رنجبر مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان » با صدور حکمی...

IMAGE

بازدید مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان از منزل مددجویان تحت حمایت بهزیستی بندرعباس

مدیر کل بهزیستی هرمزگان گفت: خدمت رسانی مطلوب به مددجویان تحت پوشش رسالت اصلی سازمان بهزیستی محسوب می‌شود. به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان هرمزگان ، با...

IMAGE

برگزاری کارگروه هفته سلامت روان در بهزیستی هرمزگان

  کارگروه هفته سلامت روان با دستور کار ارائه نظرات و پیشنهادات در زمینه برنامه ها و فعالیت های هفته سلامت روان در اداره کل بهزیستی استان هرمزگان برگزار شد. به گزارش...

IMAGE

برگزاری دومین نشست شورای اداری بهزیستی استان هرمزگان

دومین نشست شورای اداری بهزیستی استان در سال 99 با دستور کاربررسی مشکلات و چالش های حوزه های تخصصی با حضور مدیرکل، معاونین، مدیران بهزیستی شهرستانها و مسئولین دفاتر...

IMAGE

تشکیل کارگروه عملیاتی مراکز مثبت زندگی اداره کل بهزیستی استان هرمزگان

    کارگروه عملیاتی مراکز مثبت زندگی اداره کل بهزیستی استان هرمزگان با حضور مدیرکل توسعه مراکز غیر دولتی سازمان بهزیستی کشور، مدیر کل و معاونین بهزیستی استان و...

IMAGE

آغاز اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در هرمزگان

  مدیر کل بهزیستی استان هرمزگان از آغاز اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در استان خبر داد و گفت : در سال گذشته 446کودک با مشکل تنبلی چشم شناسایی شدند. به گزارش روابط...

IMAGE

بهزیستی استان هرمزگان همراه با سراسر کشور در پویش " ایران همدل"

      مدیر کل بهزیستی استان هرمزگان از آغاز پویش " ایران همدل "در استان همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: این پویش از عید سعید غدیر خم آغاز و تا پایان ماه صفر ادامه...

IMAGE

افتتاح موسسه آموزشی و پژوهشی دریای مهارت نیک در بندرعباس

  مدیر کل بهزیستی هرمزگان گفت: موسسات غیردولتی شرکای اجتماعی ما به شمار می‌روند.  به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ آیین افتتاح موسسه آموزشی و پژوهشی دریای...

IMAGE

توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان اولویت مهم سازمان بهزیستی است

  مدیر کل بهزیستی هرمزگان در نشست با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گفت: توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان اولویت مهم سازمان بهزیستی است    ...

IMAGE

برگزاری نشست شورای معاونین بهزیستی استان هرمزگان

  نشست شورای معاونین بهزیستی استان هرمزگان با حضور مدیران کل دفتر مدیریت عملکرد و رسیدگی به شکایات و دفتر مرکزی حراست سازمان بهزیستی کشور برگزار شد. به گزارش روابط...

IMAGE

بندرعباس در مسیر پیوستن به شهرهای دوستدار کودک

  مدیرکل بهزیستی هرمزگان گفت: باید در مسیر تربیت نسلی سالم ، شاد ، خلاق و پویا گام برداریم. در نشست غلامحسین رنجبر مدیر کل بهزیستی هرمزگان و  مهندس حسین پور معاون...

IMAGE

نشست مشترک بهزیستی و بسیج سازندگی سپاه امام سجاد (ع )

  رئیس اداره هماهنگی موسسات غیردولتی ،اشتغال و مشارکت‌های مردمی بهزیستی هرمزگان گفت :رفع مشکلات مربوط به  مسکن جامعه هدف تحت پوشش ، از اولویت های سازمان بهزیستی...

IMAGE

برگزاری مانور اورژانس اجتماعی در هرمزگان

    به مناسبت هفته بهزیستی و گرامیداشت چهلمین سال تاسیس سازمان بهزیستی  ، مانور اورژانس اجتماعی در سراسر استان برگزار شد به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان...

IMAGE
IMAGE
IMAGE
IMAGE

اداره پذیرش و هماهنگی گروه های هدف

 

 اداره پذیرش و هماهنگی گروه های هدف

اداره پذیرش و هماهنگی  گروههای هدف سازمان بهزیستی هرمزگان


افزایش مددجویان تحت پوشش، تنوع و گستردگی فعالیتهای سازمان بهزیستی و به روز نبودن نحوه ارائه خدمات و انطباق نداشتن با روش های علمی و نوین عامل اصلی بروز مشکل در نحوه خدمت رسانی سازمان درسالهای گذشته است تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به مراجعین سرلوحه فعالیت ها و برنامه های بهزیستی است .در حال حاضر مراجع محوری و تخصص محوری در نحوه ارائه خدمات ازاولویت فعالیت های سازمان به خصوص اداره پذیرش و هماهنگی  بهزیستی مازندران است. روزآمد شدن سازمان برای پاسخگویی به نیازهای مراجعین و بهره ‌گیری از منابع مختلف جامعه، تسریع در پاسخگویی و افزایش فرآیند خدمات، اطلاع رسانی از حقوق مراجعین و شفاف سازی خدمات سازمان از اهداف دیگر اداره پذیرش و هماهنگی بهزیستی مازندران است.

 

 اهداف اداره پذیرش و هماهنگی  گروههای  هدف بهزیستی  مازندران


- تدوین رویه واحد استاندارد و هماهنگ ارائه خدمات ،تسهیل و تسریع در فرایند خدمات رسانی به گروههای هدف بهزیستی مازندران

- شفاف سازی شرح وظایف و ماموریتهای محوله سازمانی

- تغییر رویکرد ارائه خدمات از سنتی به نوین و روز آمدی فعالیتها

- استفاده از ظرفیتها و منابع جامعه ،اعم از درون و برون سازمانی به منظور توانمند سازی گروههای هدف بهزیستی مازندران

 

شرح وظایف


 دریافت درخواست مراجعین(اعم از حضوری و ارجاعی)

  • - بررسی،تحلیل و طبقه بندی نوع نیاز مراجعین بر اساس مستندات
  • - انجام هماهنگی های لازم و کسب اطلاعات از واحد های ذیربط
  • - راهنمایی ،هدایت ،یا در صورت لزوم ارجاع مراجعین به بخش های درون و برون سازمانی
  • - پیگیری مطالبات مراجعین (حسب ضرورت)
  • - تهیه گزارش مددکاری و پاسخگویی به مراجعین و مبادی ذیربط (حسب مورد )
  • - انتقال بین استانی پرونده های مددجویی با هماهنگی معاونت های ذیربط
  • - انجام اقدامات لازم جهت پذیرش گروههای هدف در مراکز و موسسات تحت نظارت
  • - مستند سازی خدمات ارائه شده به مراجعین و تهیه گزارش های مورد نیاز مراجع ذیربط
  • - کسب اطلاعات روز آمد مراکز و موسسات تحت نظارت سازمان از طریق سامانه مربوطه و یا معاونت ذیربط
  • - ثبت پذیرش و ترخیص گروههای هدف در بانک اطلاعات
  • - پاسخگویی به جامعه هدف سازمان در ساعات غیر اداری بر اساس دستورالعمل مدیریت شبانه (در صورت موافقت استان)

در این فرایند ابتداء درخواست متقاضی توسط خودش و یا با کمک مسئول پذیرش تنظیم و تکمیل میگردد .مسئول واحد پذیرش ضمن دریافت درخواست متقاضی با انجام مصاحبه اولیه و اخذ اطلاعات لازم مطابق با دستورالعمل موجود و تکمیل فرم مربوطه ،مشخص می نماید آیا فرد متقاضی تحت پوشش بوده و یا شرایط لازم برای تحت پوشش قرار گرفتن را دارد یا خیر.

چنانچه فرد متقاضی تحت پوشش سازمان باشد ،مسئول پذیرش با توجه به موقعیت متقاضی از نظر حوزه های تخصصی سازمان (توانبخشی ،اجتماعی،پیشکیری ،توانمندسازی و مشارکتهای مردمی )متقاضی به واحد تخصصی کارشناسی ارجاع می نماید.و در صورتی که تشخیص داده شود که متقاضی از هر نظر فاقد شرایط لازم سازمان اعم از دریافت خدمات مستمر و غیر مستمر باشد توسط کارشناس پذیرش راهنمایی و به سایر مراجع ذیربط هدایت خواهد شد.

در این واحد ،کارشناس مربوطه ضمن مصاحبه و بررسی مشکلات و درخواست متقاضی اقدام لازم جهت رفع مشکل متقاضی را انجام داده و یا با نظر تیم تخصصی و رئیس اداره طبق دستورالعمل اقدام خواهد کرد. اما در صورت نیاز پرونده به پیگیری ،متقاضی طی یک نامه به معاونت های تخصصی یا اداره بهزیستی شهرستان محل سکونت ،ارجاع می گردد. و در نهایت کارشناس تخصصی مطابق با دستورالعمل مربوط تا حصول نتیجه در مدت دو هفته ،امور پیگیری درخواست و پاسخ به مبادی ذیربط به همراه مستند سازی را بر  عهده خواهد داشت.

دسترسی سریع

آرشیو اخبار

مقالات

آشنایی با استان هرمزگان

پژوهش

پرداخت آنلاین

آگهی مزایده و مناقصه ها

شماره حساب هدایای خاص از بهزیستی هرمزگان -بانک توسعه تعاون 3600/9073455403/1

خدمات الکترونیک