امروز : دوشنبه, 16 تیر 1399

IMAGE

7هزار 959 بسته معیشتی بین مددجویان بهزیستی هرمزگان توزیع شد

  مدیر کل بهزیستی هرمزگان از توزیع 7 هزار 959 بسته مواد غذایی در اجرای طرح پویش همدلی مومنانه بین مددجویان تحت پوشش این استان خبر داد. به گزارش روابط عمومی بهزیستی...

IMAGE

ارزیابی آنلاین مراکز شبانه روزی بهزیستی

  مراکز اقامتی و شبانه روزی بهزیستی در پی شیوع ویروس کرونا ، آنلاین ارزیابی و بازدید می شوند. به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ از ابتدای شیوع ویروس کرونا و به...

IMAGE

خیرین بندرعباس پیشگام در پویش همدلی مومنانه

  همزمان با اجرای پویش همدلی مومنانه به مناسبت ماه ضیافت الله ، تعداد کثیری از خیرین گرانقدر همانند همیشه برای دستگیری و کمک به نیازمندان با بهزیستی همراه شدند. به...

IMAGE

تاسیس مراکز مثبت زندگی بهزیستی

    مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان گفت: مراکز مثبت زندگی با هدف ارائه خدمات سطح یک سازمان بهزیستی تاسیس می شود. به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان هرمزگان، غلامحسین...

IMAGE

مشارکت 116 مالک در پویش همدلی بخش اجاره بهای مهد های کودک استیجاری

  ۱۱۶ مالک در پویش همدلی بخش اجاره بهای مهد های کودک استیجاری مشارکت کردند. به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ، غلامحسین رنجبرگفت: در پی شیوع ویروس کرونا و اپیدمی...

IMAGE

تجلیل از پرسنل شاغل در روابط عمومی به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی

    به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ همزمان با27اردیبهشت ماه روزارتباطات وروابط عمومی افسانه پورمحمودباتبریک گرامیداشت این مناسبت باتبیین اهمیت ونقش روابط...

IMAGE

چتر 1480 حامی خانواده ها در روزهای کرونایی

    سامیه جهانشاهی گفت : از ابتدای فعالیت سامانه مشاوره 1480 با هدف کاهش اضطراب کرونا ، تاکنون 1025 تماس تلفنی برقرار گردیده است که نسبت به زمان مشابه سال قبل 46 درصد...

IMAGE

میناب | خدمت رسانی به معتادین و کارتن خواب ها در شهرستان میناب

    گروه های سیار مرکز کاهش آسیب بهزیستی شهرستان میناب با حضور در پاتوق ها و محل اجتماع معتادین اقدام به توزیع لوازم بهداشتی بین آنان کردند. به گزارش روابط عمومی...

IMAGE

تب سنجی کارکنان بهزیستی هرمزگان در رزمایش پدافند زیستی

  همزمان با مرکزمقاومت بسیج وزارت تعاون ، کار ورفاه اجتماعی و دستگاههای تابعه در سراسر کشور ، رزمایش پدافند زیستی با هدف مقابله و پیشگیری از بیماری کووید 19 ( کرونا)...

IMAGE

پویش همدلی بخشش اجاره بهای مهدهای کودک در زمان تعطیلی ناشی از کرونا

  مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان از عموم مالکان مهدهای کودک استیجاری درخواست کرد به پویش همدلی بپیوند. به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ مدیر کل بهزیستی استان...

IMAGE

تداوم خدمت رسانی به گروه های آسیب پذیر وپرخطر در روزهای کرونایی

    باهدف کنترل شیوع ویروس کرونا وبه منظور مراقبت وحمایت از گروه های آسیب پذیر وپرخطر، آموزش های پیشگیری از انتقال ویروس در پاتوق ها و اجتماع معتادین ارائه می شود. به...

IMAGE

امکان خود ارزیابی وضعیت روانشناختی در بحران ویروس کرونا

    مدیر کل بهزیستی هرمزگان با معرفی سامانه خود ارزیابی وضعیت روانشناختی در بحران ویروس کرونا گفت : هموطنان عزیز میتوانند برای مشاهده و استفاده از این سامانه به...

IMAGE

بازدید نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی به همراه مدیرکل بهزیستی هرمزگان ضمن بازدید از خط تولید ماسک های بهداشتی

  در نخستین روزهای سال نو ، نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی به همراه مدیرکل بهزیستی هرمزگان ضمن بازدید از خط تولید ماسک های بهداشتی در انجمن ضایعات نخاعی...

IMAGE

تبریک نوروزی مدیر کل بهزیستی استان هرمزگان

        مدیر کل بهزیستی استان هرمزگان ، در پیامی فرا رسیدن عید نوروز را تبریک گفت. به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان، در متن این پیام آمده است: بسم‌الله الرحمن...

IMAGE

توزیع اقلام بهداشتی بین کودکان کار و خیابانی

    به منظور حفظ سلامت کودکان کار و مقابله با گسترش ویروس کرونا، ضمن آموزش نکات بهداشتی ، اقلام بهداشتی بین کودکان کار و خیابانی توزیع شد. به گزارش روابط عمومی...

IMAGE
IMAGE
IMAGE
IMAGE
IMAGE

اداره پذیرش و هماهنگی گروه های هدف

 

 اداره پذیرش و هماهنگی گروه های هدف

اداره پذیرش و هماهنگی  گروههای هدف سازمان بهزیستی هرمزگان


افزایش مددجویان تحت پوشش، تنوع و گستردگی فعالیتهای سازمان بهزیستی و به روز نبودن نحوه ارائه خدمات و انطباق نداشتن با روش های علمی و نوین عامل اصلی بروز مشکل در نحوه خدمت رسانی سازمان درسالهای گذشته است تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به مراجعین سرلوحه فعالیت ها و برنامه های بهزیستی است .در حال حاضر مراجع محوری و تخصص محوری در نحوه ارائه خدمات ازاولویت فعالیت های سازمان به خصوص اداره پذیرش و هماهنگی  بهزیستی مازندران است. روزآمد شدن سازمان برای پاسخگویی به نیازهای مراجعین و بهره ‌گیری از منابع مختلف جامعه، تسریع در پاسخگویی و افزایش فرآیند خدمات، اطلاع رسانی از حقوق مراجعین و شفاف سازی خدمات سازمان از اهداف دیگر اداره پذیرش و هماهنگی بهزیستی مازندران است.

 

 اهداف اداره پذیرش و هماهنگی  گروههای  هدف بهزیستی  مازندران


- تدوین رویه واحد استاندارد و هماهنگ ارائه خدمات ،تسهیل و تسریع در فرایند خدمات رسانی به گروههای هدف بهزیستی مازندران

- شفاف سازی شرح وظایف و ماموریتهای محوله سازمانی

- تغییر رویکرد ارائه خدمات از سنتی به نوین و روز آمدی فعالیتها

- استفاده از ظرفیتها و منابع جامعه ،اعم از درون و برون سازمانی به منظور توانمند سازی گروههای هدف بهزیستی مازندران

 

شرح وظایف


 دریافت درخواست مراجعین(اعم از حضوری و ارجاعی)

  • - بررسی،تحلیل و طبقه بندی نوع نیاز مراجعین بر اساس مستندات
  • - انجام هماهنگی های لازم و کسب اطلاعات از واحد های ذیربط
  • - راهنمایی ،هدایت ،یا در صورت لزوم ارجاع مراجعین به بخش های درون و برون سازمانی
  • - پیگیری مطالبات مراجعین (حسب ضرورت)
  • - تهیه گزارش مددکاری و پاسخگویی به مراجعین و مبادی ذیربط (حسب مورد )
  • - انتقال بین استانی پرونده های مددجویی با هماهنگی معاونت های ذیربط
  • - انجام اقدامات لازم جهت پذیرش گروههای هدف در مراکز و موسسات تحت نظارت
  • - مستند سازی خدمات ارائه شده به مراجعین و تهیه گزارش های مورد نیاز مراجع ذیربط
  • - کسب اطلاعات روز آمد مراکز و موسسات تحت نظارت سازمان از طریق سامانه مربوطه و یا معاونت ذیربط
  • - ثبت پذیرش و ترخیص گروههای هدف در بانک اطلاعات
  • - پاسخگویی به جامعه هدف سازمان در ساعات غیر اداری بر اساس دستورالعمل مدیریت شبانه (در صورت موافقت استان)

در این فرایند ابتداء درخواست متقاضی توسط خودش و یا با کمک مسئول پذیرش تنظیم و تکمیل میگردد .مسئول واحد پذیرش ضمن دریافت درخواست متقاضی با انجام مصاحبه اولیه و اخذ اطلاعات لازم مطابق با دستورالعمل موجود و تکمیل فرم مربوطه ،مشخص می نماید آیا فرد متقاضی تحت پوشش بوده و یا شرایط لازم برای تحت پوشش قرار گرفتن را دارد یا خیر.

چنانچه فرد متقاضی تحت پوشش سازمان باشد ،مسئول پذیرش با توجه به موقعیت متقاضی از نظر حوزه های تخصصی سازمان (توانبخشی ،اجتماعی،پیشکیری ،توانمندسازی و مشارکتهای مردمی )متقاضی به واحد تخصصی کارشناسی ارجاع می نماید.و در صورتی که تشخیص داده شود که متقاضی از هر نظر فاقد شرایط لازم سازمان اعم از دریافت خدمات مستمر و غیر مستمر باشد توسط کارشناس پذیرش راهنمایی و به سایر مراجع ذیربط هدایت خواهد شد.

در این واحد ،کارشناس مربوطه ضمن مصاحبه و بررسی مشکلات و درخواست متقاضی اقدام لازم جهت رفع مشکل متقاضی را انجام داده و یا با نظر تیم تخصصی و رئیس اداره طبق دستورالعمل اقدام خواهد کرد. اما در صورت نیاز پرونده به پیگیری ،متقاضی طی یک نامه به معاونت های تخصصی یا اداره بهزیستی شهرستان محل سکونت ،ارجاع می گردد. و در نهایت کارشناس تخصصی مطابق با دستورالعمل مربوط تا حصول نتیجه در مدت دو هفته ،امور پیگیری درخواست و پاسخ به مبادی ذیربط به همراه مستند سازی را بر  عهده خواهد داشت.

دسترسی سریع

آرشیو اخبار

مقالات

آشنایی با استان هرمزگان

پژوهش

پرداخت آنلاین

آگهی مزایده و مناقصه ها

شماره حساب هدایای خاص از بهزیستی هرمزگان -بانک توسعه تعاون 3600/9073455403/1

خدمات الکترونیک